< Till bloggens startsida

Vinterskriba

Har just nu kommit hem från vinterskriba + avslutningshelg för hjälpledarna från Alskathemmet.
Fredagen åkte vi klockan 9 och kom dit strax efter 10 vi började med lektionerna genast och sen var det lunch sen fortsatte lektionerna, vi planerade bland annat kvällsprogrammet och gick igenom hur en bra ledare skulle vara. Sen var det kaffe sen bara ledig sen planerade vi lite inför kvällens program. Halv 8 började vi med programme och vi hade Kalle och Lisa, Bröllopsnatten, en kortlek, shamanen och någon mer sketch tror jag. Sen bara fritid och bastu + kvällste och när klockan blev halv 11 var det kvällsandakt och halv 12 läggdags och då sjöng ledarna och hjälpisarna för konfirmanderna och gav dem gonattkramar.
Nästa morgon var det väckning 8 och vi klädde på oss gick och åt och sen var det morgon andakt och sen började lektionerna men jag tror vi bara hade 1 riktig den dagen, vi planerade också idag kvällsprogrammet och sen slöade vi, kollade film och lyssnade på musik alla hjälpisar. Sen var vi med och hjälpte flickkonfirmanderna med att ställa frågor åt pojkarna om sex, kärlek, relationer, utseende, innre, yttre o.s.v. På kvällen hade vi kvällsprogram och i typ samma stil, en annan typ av bröllopsnatt, en sketch, sahara, de tre gudarna, kinesiska snötricket (tror jag det heter i omgjord form) Sen flöt kvällen på som den före men vi sjöng nästan alla lovsånger den här kvällen eller ledarna och hjälpisarna sjöng, konfirmanderna gillade inte att sjunga men vi tyckte det var roligt. Sen gick konfirmanderna och sov och vi hjälpisar satt och pratade om allt möjligt annat roligt tills vi blev riktigt trötta.
Imorse väckning 8, äta frukost, packa i bussen och åka iväg 9-tiden eftersom Mikael skulle spela på gudstjänsten i Närpes i direktsäning så var vi lite stressade. Så mamma hämtade mig till Näsby och vi var hemma halv 11 tiden och jag hade planerat att sova men inte kunde jag de så jag sitter nu här nu då och lägger in lite bilder och ska SNAAART börja med finska läxan och grundvård läxan, hoho!

Sen funderar jag skarpt om jag ska åka till Internatet ikväll eller om jag ska ta 6ans buss på morgonen, båda låter tunga men något måste jag ju välja så jag får se. Men jag ska komma ihåg gymkvittot och att skicka till Johanna om jag ska med eller inte.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0