< Till bloggens startsida

lessen

Kvällen hos måne igår var shitbraa, vi sjöng, åt chips och godis, pratade, skrattade, lekte med arnold, spelade trummor och så vidare. Senare mot kvällen blev det skit för min del, måne berättade att en svart och vit katt var överkörd vid Bäck's Maskinaffär när jag nämnde att Smulan har varit borta ett tag. Nåja jag tänkte inte så mycket på det då men när jag kom hem brast alltihopa när jag frågade mamm om hon hade sett honom och hon sa det fruktansvärda ordet nej jag brast ut i gråt när jag skulle berätta och hon fick försöka trösta mig, hon förklarde att vi inte kunde åka och kolla då eftersom det var mörkt men vi skulle åka på morgonen. Jag gick till sängen och la mig men jag låg vaken kanske en timme i tårar och hemska tankar. På morgonen där en 8 tiden steg vi upp och först gick det bra men sen började jag tänka på honom och tårarna kom, mamma var in till farmor och frågade om de hade sett honom men nej. Vi åkte iväg men ingen katt vilket beror  på plogbilen som har plogat snön så vi vet fortfarande inte var min lilla söta underbara bästa vän är. Mamma försöker säga att han behöver inte vara död men jag tror nog det var honom som måne såg vid vägkanten.. ;( Vi hade med lådan och var beredda på att ta hem honom eftersom jag så gärna skulle velat ha hem honom och begravt honom i sommar men men vet inte hur det blir nu det beror på om han är i liv eller inte..
Saknar honom redan hoppas han kommer tillbaka till mig och hoppar upp i min famn och ger mig en stooor bamse kraam! Smulan är inte vilken katt som helst därför är det svårt att skilja sig från honom och det är jag nog inte redo för. Den 1 maj fyller han 7 år och jag hoppas han får bli så gammal!

Vi har också varit till Vasa idag och shoppat som planerat, var lite tungt men tårarna stannade inom mig. Hittade inte så mycket idag, inga kläder alls blev det. Provade nog men nej inget i min smak och passform. Men jag köpte pysselgrejer, plansch, färpapper till pärmen och schablon med bokstäver. Kollade mycket på inredning idag och jag längtar såå tills jag får inreda ett rum eller hus vad som helst. Kommer satsa mycket pengar på det sen när jag flyttar tror jag.

Nu ska jag kolla runt lite och ta det så lungt jag bara kan, laddar upp några bilder nu också.


Nymålad kruka, lite sisådär tycker jag.


Förra veckans shopping i stan.


Dagens shopping i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0