< Till bloggens startsida

Praktikdag 1

Hej halå! Idag har jag varit på min första praktikdag på Yttermark Förskola och det skulle jag nog säga gick riktigt bra faktist, mycket bättre än förväntat. Först när jag kom lekte jag bara lite med barnen och presenterade mig inför de barnen som var på morris. Sedan åt de morgonmål och jag plockade då undan lite och så sen kom förskolebarnen till 9-tiden och då hade vi samling och lekte någon lek och något sånt. Sedan gick vi ut och då blev det pulka för hela slanten! eftersom det var så varmt idag gick det ju bra. Sen mat och så sydde vi och lite sånt så dagen flöt nog på skulle jag säga. Jag slutade 2 men jag började ju halv 8 också och följande dagar framåt blir det från 07.15-14.15 så det är ju ganska bra så hinner man göra något annat på dagen också.
T.ex. Idag när jag hade slutat åkte mamma och jag till Näsby på några ärenden var till botnia grönsaker och lite sånt, sedan åkte vi till Run&Go och lämnade in mina skrinnskor för att vässas, sedan halpa-halli och dagfördrev lite och då kom Johanna och så åkte vi till fotoquick och framkallade kort och talade om en systemkamera som han skulle ringa om imorgon. Så får se då om det är för dyrt eller om ekonomin tillåter. Den tillåter väl det mesta man vill ha men sen så står man där utan pengar då men nåja, leva livet medans man är ung heter det ju!

Ikväll kommer kanske Daniel hit om inte annat blir det spikmatta och luffarslöjd tror jag bestämt. Annars pratade Johanna och jag idag om att åka och pulka men jag ska se med Daniel, just nu är jag ganska så trött men det skulle ju nog vara roligt att åka och pulka nu när det är snö.
Nej nu ska ja jör nå å slut siti shen!

Ett ½ år med min älsklings Daniel idag, puss på dej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0