< Till bloggens startsida

marken är vit

Idag åkte mamma och jag till Kstad ganska så tidigt på morgonen, jag hann bli uttråkad före vi var där p.g.a. att det skulle tankas och mycke bilar å nej hoho va tungt det var fastän man bara satt. När vi väl kom dit gick vi först till Pihjala eftersom det var dit vi skulle också. Jag hittade 3 par vinterskoar men alla var dom dyra det som jag absolut ville ha kostade ju såklart 115 euro, så det fick bli det billigaste allternativet som var 79.90 euro. Men jag är nog ändå väldigt nöjd med mina nya skor. Jag hittade även ett klackaskor par som jag ÄLSKADE men ja behöver dem inte före i sommar så de fick lämna. Jag kan se om jag hittar någon bild av dom på netet så ni får se vilka jag menade. Sen efter skoaffären gick vi till Talas och kollade på allt, jag fastnade då på sportavdelningen vid ett par skor och då fick jag mamma övertalad att köpa dem eftersom jag köpte de andra och dehär skorna var ju lite billigare de kostade 49.90 så inte är det billigt. Jag ska visa en bild på dem också.
Igår skrev jag ju att jag skulle ta mig ut och gå ikväll men det blev inte som tänkt eftersom Daniel inte kunde komma när han hamnade i jobb imorgon bitti klockan 7. Men Emma är här nu istället men jag tror inte vi går ut eftersom hon är ganska förskyld, men säkert hittar vi på något annat roligt.
Marken är helt vit nu av vad det har snöat, det har väl kommit 10cm på en timmer eller vad dom nu pratar och de e jevla mycket. Det blåste och yrde mycket snö idag också men nu vet ja inte vad det gör därute.


Gymnastikskor, Puma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0