< Till bloggens startsida

Helg + måndag

upps har inte hunnit skriva någonting denna helg, eller säkert skulle jag ha hunnit men det har helt enkelt inte blivit av.
Fredag: Slutate på förskolan lite före 2 och då gick jag hem och bara satte mig ner tror jag sen åt jag mat och gjorde mig klar och sedan kom Daniel och Macke och hämtade mig och så åkte vi efter Linn och Emma också. Vi åkte till böle för att titta på böle och närpes revyn och vi kom såklart sist, eftersom de här gubbarna inte är så stressade (skyller på dem). Revyn var 1½ timme lång vilket var helt passligt och den va nog också rolig. Simon och Johanna var också med oss och kollade. Efter revyn åkte vi till näsby och körde där av och ann några varv och kollade på näsbyfolket och militärfolket, vi pratade också lite med Kenneth och Alexandra och så var det nog en till med men kommer inte på namnet nu. Efter allt detta åkte vi hem och kollade film sen sova!
Lördag: Daniel och jag steg bara upp och jag packade lite, sen åt vi och så åkte vi iväg till honom för att elda eftersom hans föräldrar var till sverige (även förra helgen). Hos honom ''tållade'' vi nu bara på men lite allt möjligt t.ex. diska, damsuga, torka golv, plocka och vara datanörd + tv. Sen var vi nog ute några varv och så var Johan dit och då åt vi mat som Daniel och jag hade lagat. Sen gick jag i duschen och började göra mig klar inför kvällen, Daniel stressade mig och sa att jag måst skynda på för att bli klar och då gjorde jag de så vi var klara fort. Vi åkte då lite tidigar dit vi hämtade också Linn, Macke, Johan, Madde och Daniel A. När vi kom dit satt vi bara och sen började ''programmet'' vi åt gröt, sjöng, pratade, kollade på revy, de hade någon lek, drack kaffe och fick julklappar så den såkallade Grötfesten var nog lyckad. Efter den där en 11 tiden åkte Didde, Toffe, Daniel, Linn, Macke och jag till Daniel och då kollade vi någon film och bara pratade om allmänna saker. Senare på kvällen gjorde vi det dummaste vi någon gång har gjort men roligt var det haha, Didde hade ju nämligen Taxi körning den kvällen så då kom vi på att vi skulle åka med honom till Teboil för att äta så det gjorde vi ju och det blev hela 50 euro för den resan + maten! Vi kom väl hem där en halv 4 tror jag.
Söndag: Vaknade typ 10 och kollade tv sen eldade vi och klockan 12 kom Daniel föräldrar hem så då åt vi frukost och sen packade de upp sakerna de hade handlat och satt där och pratade och kollade genom allt. Jag fick godis, järntråden min och nagellack av dem. När vi hade kollat det gick jag och spelade ps2 och sen åt vi mat och en stund efter de kom min mamma och hämtade mig.

Så helgen har varit rolig, som oftast!

Måndag: Inte alls lika kul när man måst stiga upp halv 7 och göra sig i ordning. Den här dagen på förskolan har vi varit till biblioteket, lekt och så har min handledare varit dit och pratat med mig och Ulla. Sen gjorde vi det vanliga och 2 gick jag hem.
Kastade in mat i mig sen bar det av till Näsby för att handla mitt Nikon d3000 men han hade inte det då p.g.a. en sak så på onsdag får jag det. Så nu måste jag bara bestämma mig om jag ska ha med ett Tamron objektiv 70-300 mm det kostar 200 euro extra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0