< Till bloggens startsida

Händelserik dag!

Dagen började med att jag steg upp halv 7 och gick och åt rostat bröd med ost och en villis ;) Sedan borstade jag tänderna och lade upp håret och sen klädde jag på mig och under den tiden tyckte inte Daniel om mig när jag hade lampan på, det är olika från dag till dag vem som klagar på  lampan om morgnarna. Sen ytterkläderna och skidorna i handen och jag traskade iväg till Yttermark Förskola för praktik dag 2. Denna dag gjorde vi något liknande som igår, vi målade, sydde, spelade, lekte, åt, klädde på och av, pulkade, skidade och lite sånt. Sen blev det diskning för mig idag också och klippning av hjärtan och imorgon sopar vi ut juulen! Det blir säkert roligt för alla barnen.
Idag slutatde jag halv 3, var lite på övertid p.g.a. alla hjärtan men det gör inget. Efter denna dag gick jag och hälsade på hos farmor och farfar och sen lagade jag mat och fick bevis på att jag absolut inte kan koka, ni kanske tycker jag e dum när jag inte ens kan koka makaroner men så är det dom kokade helt enkelt över!
Efter maten åkte jag med Simone till Näsby och vi gick till Run&Go och gubben hade inte väst skrinnskorna men han gjorde det då istället. Sen fotoquick och hämta mina framkallde kort som nog blev riktigt bra tycker jag.
Efteråt promenerade vi iväg till Simhallen och simmade 1km och det tog ungefär en timme om man räknar med ett varv i terapibassängen också!
Efter denna träning var vi sluta och nöjda men såklart traskade vi iväg till Näsby och vidare till Casa och åt pizza men vi lovade oss själva att det skulle vara sist gången!! Måste nog sluta äta sånt där nu och börja träna lite smått, byxorna går ju snart inte på längre :/
Skulle behöva börja med Zumba här hemma jag har ju dvd filmen och det är bra förklarat och visat hur man gör men  det blir ju liksom inte av. Men nåja kanske jag försöker.

Ikväll blir det att slöa ock kanske ta ett varv på spikmattan, har så ont i nacken och ryggen.
Idag har jag också fått sommarjobb på Botnia Grönsaker, väldigt stolt! behöver pengar så.. ;D
Och idag fick jag också veta att ett Nikon D300 kmr att kosta långt över 1000 euro till och med 2000, så det blir nog att tänka om och kanske inhandla ett Nikon D3000 istället.

Nu ska ni få se på mitt luffarslöjd arbete igår, Daniel hjälpte också till lite ;)


Den färdiga ljusstaken!

Foten

Toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0