< Till bloggens startsida

blöööh.

Började kvart över 10 idag och hade Grunderna i vård och omsorgsarbete med Jenny ända till kvart över 1 eller vi hade förståss mat där emellan och så slutade vi lite tidigare. Sen hade vi kost, nutrition och rengöring men vi var bara en liten stund på det eftersom de skulle börja med livsmedelshygienen så den behöver vi inte vara med på så 7 - 8 timmar missar vi från den kursen (eftersom vi har hygienpasset). När vi slutade gick Joha och jag hem och så började vi städa direkt, är riktigt stolt över oss båda. Vi torkade spisen, borden, diskade, tvättade wc:na, torkade golven, damsugade (också bakför spisen) så torkade vi över allt. Wc:na tvättade jag och det var inte direkt frächt men det gick nog, man måste ju bara göra sånt. Sen gjorde vi mat det blev kycklingssås och tomat, gurka, paprika och isbergssallad för Emma och mig. Sen traskade Emma, Sofie och jag iväg till omatori här i Gamla Vasa vi kom dit 5-tiden och det stängde 6 så vi hann kolla igenom ungefär hälften innan de släkte lampan så det var ju lite synd men vi måste gå dit en annan dag och jag hittade några flaskor och en fotpall som ja vill haaa! men jag måste nog åka med mamm då så jag får hem den. På vägen hem gick vi in till affären och handlade ingredienser till kladdkaka som vi bästemde skulle bli kladdmuffins och det må ni tro var den bästa idén i våra liv, det var shiiitgott och shitenkelt att laga men de var mättande som *fan. Vi hade också sprutgrädde ovanpå så vi lyxade till det lite extra. Efter bakandet har vi bara suttit och ätit dem och funderat över helgen. Blir fest i "stjidstugon" eller i "smidjon" får se vart jag åker beror lite på var det blir och så och lite på chaffisarna också.
Just nu; Pitbull - I know you want me

Imorgon får vi åka hem och ha sportlov så det blir skönt ska packa det sista ikväll och sen blir det att ta bussen hem för mig.
PS: Jag VILL HA biljetter till Lady GaGa i sommar men de är skitdyra kostar typ 200€


Mina vänner är knasigt underbara


Våra goda kladdmuffins, med sprutgrädde nam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0