< Till bloggens startsida

Särkänniemi

Ja dit var man igår då för första gånge i mitt liv!
¨Först gick vi runt och kollade lite sen tog vi Moto-Gee som första åk och det var nytt för i år också, en bergochdalbana där man satt på motorcyklar, den drog iväg hastigt men kul var det. Sen gick vi vidare och körde i Hurricane eller vad det nu hetta, var inte lika kul men nog drog det i magen lite nog. Sen körde vi nog i något liknande mot bläckfisken men det var bilar och man for högre upp, körde även i Jet Star som är en gamml åkattraktion men den var nog också kul och i den körde även Daniel och Alexander. Vattenstockarna körde vi också, där blev man blöt vilket var det roliga, vi köpte även kortet av oss fyra, haha! Sen provade vi på Trombi som är en bergochdalbana där man ligger, den var jevlit kul fastän man inte satt fast så bra. Mitt diadem tänkte flyga ut i havet också men det klarade sig. Provade även de runda båtarna i vattnet och vi hamnade så gott som under vattenfallet. Även Tornado körde vi i, det var det värsta och jag grät i backen upp för jag var så rädd att det skulle gå sönder men sen när vi hade kört var det SKITKUL! så tornado rekomenderas starkt.
Kollade även på Delfinerna så nu har jag sett en sådan i mitt liv också och även åsnor för en sån har jag aldrig sett.
Så dagen var totalt lyckad fastän det regnade och en del bergochdalbanor inte fungerade under regnet men vi hann köra i allt vi ville förutom den där flkygandemattan då för den var ur bruk..

Sen åkte vi vidare till IKEA och där kollade vi bara snabbt och jag hittade ett soffbord för 19.95€ och så köpte Måne och jag varsin filt för 4€.

Vi kom hem därifrån ca: 00.30 så det blev en lång dag.


Idag har jag varit i jobb från 12.00 - 18.00 så inte så lång dag vilket var tur eftersom jag har gått och blivit sjuk från gårdagens åkande och regn.
Men nu ska jag göra mig i ordning och så åker jag ut med Måne på en rundtur.


Tornado
(googlad)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0