< Till bloggens startsida

Ny skolvecka

Idag är det den härliga måndagen och starten på veckan..
Måndagarna är alltid så tröga och man vill helst ingenting men när man väl har gått på timmarna går allt bra och ganska fort och dessutom är det här sista veckan på denna period. Nästa period är inte så mycket bättre men lite i alla fall, det ända jag minns av den är att vi börjar kvart över 12 på måndag vilket skulle vara härligt om det skulle finnas någon buss som går den tiden men nej. Men nåja man får åtminstone åka med 9ans buss. Sen på fredagen slutade vi 2 så det var lite skräp för då måste man vänta typ 1½ timme på bussen.. men det äv väl bara att håla minen uppe och keep on moving.
Hade finskaprovet idag också och det gick väl ganska bra men säkert skulle det ha kunnat gå bättre.

Nu har jag just precis kommit hem från skolan och sitter här på detta Ostädade internat alldeles ensam i väntan på att min ork ska ta ett kliv framåt så jag tar mig till affären här i Gamla Vasa någon gång, ska se om jag väntar på Emma eller om jag kilar iväg före henne. Förästen imorse när Emma och jag anlände till internatet luktade det bokstavligen illt och det var såklart av det förbannade skräpet vi inte fått ut men denna vecka luktade det inte som alla andra veckor.. men vi sprutade lite parfym, tog ut skräpet och vädrade så nu luktar det ingenting, bara lite banan men det tar man väl inte skada av.

Annars idag är det passligt vårväder att gå ut och gå i och att ta kort men inget av det lockar här i Vasa men hemma skulle jag säkert gjort det.
Men nu ska jag fumla vidare här på nätet, hörs lite senare!


Ja vill också ta vårbilder!
googlad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0