< Till bloggens startsida

kalaskaffe

Denna dag har bara bestått av uppstigning,( inget morgonmål! :O ), påklädning, städning, kaffe med farmor och farfar, provläsning och förståss den här lådan!
När vi hade städat och donat kom farmor och farfar och vi pratade bara och drack kaffe och såklart fick jag en present och en ja må du leva sång, presenten var två ljus och 50€ så det var en bra present tyckte jag. Har kommit fram till att jag ska spar några pengar i ett kuvär så man har någonting sen när det börjar bli mörkt i börsen. För nu när jag fyller 17 får jag inget barnbidrag mera ;( lessamt för de är ju därifrån man fått pengar för att klara sig men nu blir det lite värre, förståss studiestöd men skulle behöva fylla i de då också, suck*
Nu efter att de har gått hem började jag läsa lite på finskaprovet och det känns lätt men ändå inte så jag måste nog läsa mera och dessutom vet jag inte vilka ord vi behöver kunna.. måste fråga mig för.
Johanna skickade just om vi skulle åka ut med mopp så jag fick prova hennes objektiv och så vi fick ta några kort men ingen mopp och finskaprovet som "tryyter" så det blev det ingenting av heller.

Men nu ska jag snart äta, sen blir det väl att plugga, duscha, packa och mysa framför TV:n med älsklingen. Skulle velat ut på en promenad också men tror inte jag får det inklämt nu.. måste se.


Igår var vi och tog denhär bilden, blev inte riktigt som jag tänkt mig men den duger väl.
Det märks att Våren är här nu när det rinner så mycket vatten från en åker.

Dessutom var det några svanor och andra stora fåglar på en åker och jag skulle så gärna ha velat ta kort av dem men skulle behöva ett större objektiv då så nej. Men ska snart skaffa mig objektivet, ska bara hitta ett först haha!

P.S. Gårdagens planer gick bra.
1. Läsa på finskaprov
2. Städa lite i rummet (men det gjorde jag idag istället)
3. Gå ut på en promenad
4. Fixa några skrubbar och städa ut ur mitt rum (Inte mitt fel, skrubbarna måste skaffa ben först!)
5. Äta mat
6. Duscha
7. Äta tårta
8. Kolla på film med älsklingen (hoppas jag, haha)


Ha en trevlig Söndag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0